Юн Сунг Кин –най-скъпо платеният хиперреалист в света

От 10 до 130 000 долара на платно – толкова достигат творбите на Юн Сунг Кин (Young Sung Kim).

Въпреки възрастта си – корейският художник е само на 35, Юн Сунг Ким се е превърнал в един от най-скъпо платените и известни хиперреалисти в света. Въпреки мнението на някои критици, че Юн изобщо не трябва да се счита за художник, а по-скоро за “мъчител на животни” и “фотограф”, той все пак има многобройни почитатели, които биха платили едно малко състояние, за да имат негова творба.

Роденият в Сеул през 1983 г., Юн Сунг Ким днес живее в Ню Йорк. Картините му приличат на фотографии – само с помощта на акрилни бои и четки, той създава изумителни творби, които феновете му с часове обсъждат в галериите.

Един от неговите критици твърди: “Те са като висококачествен печат!”. Тези двузначни думи говорят, както за неговото възхищение към творбите на художника така и за омаловажаването на постижението му.

Подобни коментари по никакъв начин не влияят на художника, който постоянно качва нови и нови открития и експерименти, от които се вълнува.

Интересите му са разнообразни – в един от постовете си споделя за вълнението си от живата природа и нейните обитатели като най-вече се интересува от риби и насекоми. Доставя му удоволствие да наблюдава рибките в аквариума си, бръмбарите в тревата, жабите в блатата с часове.

Като малък, родителите му не го разбирали – за тях неговите интереси към рисуването били маловажни и дори се обявили против тях. Когато Юн станал студент в “сериозна” специалност, рисуването му се превърнало не само в негово хоби, но и в професия. Трябвало да прекара две години в университета, които Юн нарича “губене на време”, за да разберат родителите му, че синът им трябва да следва призванието си. Днес скъпите му творби са изключително търсени, което предотвратява опасенията на родителите му, че няма да оцелее, ако работи като художник.

Тъй като Юн Сунг Ким обича работата си, прекарва по 12 часа на ден посветен само на нея. Истински работохолик. По-големите му платна отнемат почти година от времето му, тъй като е изключително критичен и според него нищо не е даденост.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

eighteen + 17 =